CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us

Tuesday, December 2, 2008

.::Beza yoga dan judi::.

Antara yoga dan judi nombor ekor memang ada persamaan dan perbezaan. Amalan yoga dihukum syirik jika setiap langkahnya diiringi mantera. Sikap menurun nombor ekor juga diiringi ucapan mantera, seruan nama-nama 'wali'. Maka, di situlah persamaannya.

Bezanya.. yoga diamalkan atas tujuan meningkatkan kesihatan tubuh badan, melancarkan aliran darah. Sedangkan amalan menurun nombor ekor itu terbangun menerusi keinginan mahu jadi kaya. Yoga untuk kesihatan, menikam ekor untuk kekayaan. Itu bezanya.

Menurut sesetengah orang, amalan yoga melahirkan ketenangan. Maka manusia Barat itu pula belajar ilmu yoga dengan tujuan meditasi, guna meraih ketenangan hati dan tenteram di jiwa. Kata orang juga, dengan kekayaan itu hati boleh tenteram. Benarkah begitu?

Sebenarnya, menyalahgunakan kekayaan atau mencari kekayaan melalui jalan yang salah itulah punca kenapa jiwa menjadi makin tak tenteram. Merompak, merasuah, membunuh wanita Mongolia cuma kerana mahu melarikan wang komisen dan lain-lain adalah punca kepada terbentuknya jiwa yang semakin tidak tenteram.

1 comments:

jelikweyh said...

TAHNIAH !!! Anda terpilih untuk kategori : SIHAT , KULIT BERSIH , GIGI BAIK & CUKUP UMUR ... Anda akan diambil dari rumah ...Nantikan kami Jawatankuasa Qurban Masjid Berhantu ... GOTCHA , SALAM AIDILADHA ... heheh

klu nk kad ry , meh dtg amek kt istana berhantu beta ...