CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us

Friday, February 27, 2009

.::I'm back::.

Dah agak lama ana tak update blog ini. Nak kata sibuk tidaklah sibuk sangat tapi mungkin kerana keterbatasan masa dan notebook ana pulak ada masalah sikit antara sebab ana lama tidak menulis.


Hari ini ana berkesempatan untuk kembali menulis. Sepanjang tempoh 2 minggu yang lalu negara kita yang kita cintai yang pada zahirnya nampak aman dan makmur jika dibandingkan dengan negara-negara lain sperti di Palestin, Sri Lanka, Thailand dan beberapa negara di Eropah namun pada hakikatnya tidaklah sepertimana yang di war-warkan oleh pucuk pimpinan negara.

Pelbagai krisis dalaman yang berlaku akhir-akhir ini jika kita renungkan dalam-dalam sebenarnya negara kita juga tidaklah begitu aman sebenarnya. Kita sekarang ini dilanda pelbagai krisis dalam negara. Bukan sekadar krisis kewangan global dan pemberhentian pekerja sahaja yang berlaku, tetapi krisis politik, krisis kepimpinan, krisis PPSMI serta krisis budaya dan sosial yang semakin meruncing.

Hairan
Memang hairan juga ana bila beberapa hari lepas kerajaan Malaysia telah mengumumkan bantuan RM 10 juta kepada Australia kerana negara itu ditimpa musibah kebakaran yang dasyat. Baguslah kerana kita tolong menolong sesama insan tapi yang hairannya mengapa begitu cepat dan mudah kita menghulurkan bantuan kepada Australia sedangkan bantuan untuk saudara seagama kita di Palestin kerajaan kumpul dana dari rakyat untuk membantu mereka di sana. Ramai lagi saudara kita yang masih memerlukan bantuan kita seperti umat Islam di Kashmir, Selatan Thailand, di Filipina, di Rusia dsb.

0 comments: