CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us

Friday, February 6, 2009

.::Kerajaan PR tumbang di Perak::.

Belumpun sempat merayakan ulangtahun pertamanya hari ini kerajaan Pakatan Rakyat terpaksa turun dari takhta. Tanpa sebarang petanda tiba-tiba dlm sekelip mata kini PR pula dah jadi pembangkang.


Dari pandangan saya yang bukan ahli politik (sekadar memerhati), tragedi yang melanda kerajaan PR adalah satu peringatan dan ujian oleh Allah s.w.t. Kepada pemimpin PR, terimalah ketentuan ini dengan redha dan tak perlulah menuding jari kepada mana pihak atas tragedi yg menimpa, mungkin ada rahmat dari kegagalan ini.

Kepada tapuk pimpinan BN yg bakal menerajui negeri, jgnlah anda terlalu angkuh dengan kejayaan menawan semula Perak. Dalam dewan sememangnya anda berjaya memerintah negeri tapi adakah rakyat gembira dengan kejayaan anda... Janganlah lupa untuk terus berbakti kepada rakyat dan buktikanlah anda mmg layak mentadbir negeri.


Kepada Pakatan Rakyat khusus PAS, haruslah muhasabah diri, mencari kesilapan lalu dan cuba perbaiki. Tempoh memerintah Perak 11 bulan lebih, cukup buat pimpinan PAS Perak melihat ianya satu pengajaran yg berguna bagi menghadapi PRU 13 nanti.


Kekalahan / kegagalan hari ini bukan bermakna tiada kejayaan hari esok. Ayuh sekarang bukanlah masanya untuk meratapi kegagalan tapi masa untuk bangkit bagi menghadapi cabaran yg lebih besar.


Kepada para penyokong PR khususnya PAS janganlah pula terlalu berdukacita hingga berdendam dengan para penyokong BN khususnya UMNO. Terimalah segalanya dengan hati terbuka, pastinya ada sinar di hujung jalan.

Tibalah masanya untuk kita meneruskan kempen perjuangan utk membentuk kerajaan. Kini masanya untuk kita mendekati para pengundi supaya mereka tetap bersama kita. Janganlah dibiarkan pihak musuh mengambil kesempatan ini menarik mereka kembali menyokong perjuangan mereka. Kepada para pemimpin teruslah memberi perkhimatan anda di kawasan anda walaupun kini kita adalah pembangkang namun percayalah segala kebaikan yang kIta semai insyaallah akan dapat ditunaikan hasilnya...


miezanz ~ dalam feri dr p.pinang ke butterworth...

1 comments:

Raphyza said...

Bagi saya sebagai pemerhati..apa yang dapat saya simpulkan ialah..kebanyakan pemimpin yang dari pakatan rakyat kurang pengalaman dalam dunia politik..apabila bercakap terutama pada sidang akhbar yang boleh menimbulkan banyak spekulasi..kadang kala apa yang kita perkatakan kita tak sedar tp bila sudah beru kita sedar yang kita terlepas cakap.
Untuk pakatan rakyat..saya tidak kata banyak yang tidak betul..tetapi yang menjadi masalah..pucuk pemimpin atasan semua hebat tetapi yang bawah kebanyakan orang yang baru serta tidak arif tentang pentadbiran sesuatu organisasi yang besar terutama yang melibatkan hubungan politik.
Apa-apa pun harap orang baru tidak terburu nafsu lagi..berfikir dahulu sebelum berkata.

ikhlas dari
http;//raphyza.blogspot.com