CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us

Friday, March 20, 2009

.::21 Jump Street Kembali Beraksi::.

Semalam ana terima call dari sahabat lama dari KL. Dulu kami sama-sama bertugas dalam Cawangan Narkotik. Beliau kini bertugas di USK. Dia called bagi tau seorang lagi sahabat ana juga dulu dalam Narkotik akan ke Pulau Pinang untuk jumpa ana. Terkejut juga ana dari mana dia dapat no. telefon ana. Dulu kami bertiga memang rapat walaupun mereka bertugas di HQ dan aku di Penang tapi oleh kerana kami selalu disatukan dalam banyak tugasan menjadikan kami rapat.

Selepas selesai menjemput anak ana dari tusyen, ana terus jumpa sahabat ana di Butterworth. Dia minta tolong ana untuk bantu dia selesaikan siasatannya di Penang. Sekali lagi ana terkejut kerana dalam ramai-ramai di Penang ana yang diminta pertolongan. Teruja juga ana kerana masih ada lagi yang menghargai kemampuan ana yang tak seberapa.

Tugasan sahabat ana ni agak rumit kerana melibatkan kes 39(b) dan yang lebih merumitkan ianya melibatkan orang dalam yang satu ketika dulu agak rapat dengan ana. Pada mulanya serba salah juga ana untuk membantu sahabat ana ini, namun oleh kerana ianya kes 39(b) ana terima juga walaupun tanpa sebarang bayaran. Ana sememangnya bersemangat kalau ianya melibatkan kes 39(b) kerana ianya melibatkan soal nyawa insan lain.

Terima kasih kepada 2 orang sahabat ana yang menaruh kepercayaan kepada ana, walaupun ana bukan lagi bertugas di lapangan siasatan/operasi. Namun kerana sahabat dan juga minat ana tetap akan bantu sahabat ana menjayakannya... insyaAllah.

1 comments:

Anonymous said...

Salam,

Ingin tahu adakah anda dlm bidang guaman yg mengendali kes 39B..