CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us

Tuesday, March 31, 2009

.::Jihad Ekonomi:Halalan Thoyyiba::.

Tahukah anda, 90% produk-produk bagi keperluan makanan adalah hasil buatan mereka yang bukan Muslim dan kebanyakan mereka adalah daripada kaum Cina. Walaupun di pasaran Malaysia sekarang, produk-produk yang dihasilkan mempunyai 'lesen' halal, namun perlu kita fahami bahawa sekiranya di sana adanya barangan yang sama yang dijual oleh orang Islam sendiri, adalah lebih 'afdhal' sekiranya kita sebagai ummat Islam membeli barangan Muslim.

Di Malaysia, kuasa membeli sebenarnya dikuasai oleh orang Islam sendiri iaitu sebanyak 60% berbanding lain-lainnya hanya sebanyak 40%. Seharusnya, orang-orang Islam sendiri berusaha untuk mnghasilkan dan menjual barangan Islam, seterusnya memenuhi tuntutan agama agar kandungan di dalam 'perut' kita nanti adalah daripada yang bukan sahaja Halal semata-mata bahkan yang Halal lagi baik (Halalan Thoyyiba).

Ayuhlah ummat Islam meninggikan syiar agama di setiap penjuru termasuklah dalam hal pemakanan. Ingat! Mencari yang Halal dan Baik adalah tanggungjawab kita semua sebagai Muslim.

0 comments: