CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us

Thursday, March 5, 2009

.::Travelog Dakwah Meniti Hari Esok::.

TDMHE mengupas hampir kesemua persoalan itu, berdasarkan pengalaman peribadi seorang hamba Allah bernama Prof. Dr. Haji uhd Kamil Ibrahim. Sebagaimana bukunya yang terdahulu, Travelog Haji: Mengubah Sempadan Iman, buku ini juga mengundang pelbagai perasaan. Penulisan yang disertai dengan roh dan keinsafan serta ketakutan (takut dikatakan riyak, sombong dan angkuh) benar-benar menyentuh perasaan bagi sesiapa yang melihat dengan mata hati. -Norhayati binti Ramlee, Wartawan MIDI.

Aturan ayat dan frasa kata yang mudah, tetapi menyentuh dan terkesan adalah jalinan cerita persis teguran sayang dan ajakan kasih kepada pembaca yang betul-betul tulus berfikir dan mengambil iktibar.
-Che Zuina Ismail,
Ketua Pusat Pemikiran dan Kefahaman Islam,
Universiti Teknologi MARA, Johor.

Penceritaan bersahaja yang disampaikan secara tidak langsung mencabar minda kita supaya bersama-sama menyumbang dalam usaha meneguhkan lagi kefahaman berhubung Islam di mana juga kita berada.
-Imran Abdullah,
Timbalan Wakil Tetap Malaysia ke UNESCO,
Paris, Perancis.

Sebelum ini ana sudah membaca buku karya Prof. Kamil Travelog Haji Mengubah Sempadan Iman. Sedikit sebanyak berjaya mengubah diri ana kearah yang lebih positif. Minggu lalu ana ada mendengar mengenai buku ini melalui radio IKIM dan agak mengecewakan apabila dikhabarkan buku ini sudah sold out. Lalu ana terus menghubungi Prof. Kamil bertanyakan tentang buku TDMHE. Alhamdulillah Prof Kamil kata beliau cuba untuk dapatkan buku tersebut untuk saya dan minta saya SMSkan alamat kepada beliau.

Selasa, 3 Mac, setelah pulang dari kerja ana terkejut apabila ana nampak ada sampul besar dalam post box ana. Tanpa tunggu lagi ana terus buka sampul tersebut dan di dalamnya... buku yang ana impikan kini dalam tangan ana. Ana amat teruja dan terus menelefon Prof. Kamil ucapkan terima kasih.

Kepada teman2 dan sahabat ana mencadangkan anda semua dapatkan buku ini kerana ianya memang cukup menarik dan menyentuh jiwa. Ana dah dapat buku nih direct dari penulisnya sendiri.

Terima kasih Prof. Kamil kerana sudi menghantar buku ini terus kepada saya bersama autograf sekali...

InsyaAllah selepas solat maghrib ana akan menghadiri ceramah yang akan disampaikan oleh Prof. Kamil di Masjid Seberang Jaya.

0 comments: