CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us

Wednesday, June 17, 2009

.:: Makin bercelaru::.

Dah lama ana tak menulis perihal politik semasa. Selama tidak menulis hal politik ana sentiasa berharap dan berdoa semoga suasana politik terutamanya dalam Pakatan bertambah baik. Apa yang ana harapkan selepas berakhirnya Muktamar ke 55 akan berakhirlah kemelut dalaman satu-satunya Parti Islam di negara ini. Kalau sebelum muktamar isu Erdogan dan Ulamak dimain-mainkan oleh media arus perdana. Cuma sesekali kedengaran juga bunyi-bunyi sumbang berkenaan kerajaan perpaduan di dondangkan. Namun selepas ana mendengar ceramah TGNA semasa kempen PRK Penanti bulan lalu ana yakin bahawa isu kerajaan perpaduan sudah selesai. Setelah beberapa kali TGNA bertegas bahawa PAS tidak berminat untuk duduk semeja dgn UMNO namun gendang kerajaan perpaduan masih kedengaran dan pukulannya semakin kuat hingga membingitkan telinga.

Semalam dengar khabarnya Timb. Presiden ada bertemu dengan UMNO berhubung dengan kerajaan perpaduan. Hari ini pulak S/Usaha Agong pulak dalam kenyataan medianya, Mustafa Ali mensyaratkan supaya PKR dan DAP hendaklah diterima oleh UMNO dalam perbincangan untuk Kerajaan Perpaduan. Ini adalah syarat baru, jelas beliau. Maksudnya, syarat lama ialah PAS dan UMNO sahaja. Bila dibangkang oleh akar-umbi PAS barulah letak syarat baru. Rujuk Sini dan sini.

Terbaru TGNA telah menggesa Timb. Presiden supaya mengundurkan diri jika mahu bekerjasama dengan UMNO. Sila Rujuk Di sini, di sini, di sini dan di sini juga.

*Miezanz: memang benarlah ujian semasa kita kalah dulu tidak sehebat semasa kita sudah mula menang sekarang ini... dulu kita semua istiqamah tapi kini apa cerita? Betullah kata Bang Mat Sabu semasa membahaskan ucapan dasar Tuan Presiden " Perkara yang mudah untuk disebut tapi susah nak buat adalah istiqamah" Kalau Saf kepimpinan dah mla bercelaru.... apalah nasib kita di akar umbi ini?

0 comments: