CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us

Tuesday, August 18, 2009

.::N11: Sapa Yang Boleh Masuk Syurga::.

Tersenyum ana bila tengok utusan malaysia hari nih dengan berita di muka hadapannya. Setiap kali adanya pilihanraya baik pilihanraya umum mahupun pilihanraya kecil isu masuk syurga selalu dimainkan dan dibesar-besarkan oleh media. Soal masuk syurga adalah urusan dan dengan rahmat Allah s.w.t. Kita sebagai hambanya hanya mampu berusaha supaya kita berada dalam golongan yang dijanjikan syurga. Bagi ana yang jahil nih kedua2 kenyataan disiarkan dalam Utusan Malaysia ada kebenarannya.

Kenyataan 1

Ahli UMNO tak akan masuk syurga

BUKIT MERTAJAM 17 Ogos - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat berkata, anggota UMNO tidak akan masuk syurga kerana parti itu mengamalkan ajaran Islam palsu dari Palestin.

Katanya, terdapat perbezaan antara Islam yang didakwah oleh Pas dan Islam yang diamalkan oleh umat Islam daripada kalangan anggota UMNO.

"Islam bawah UMNO tidak ke mana dan tidak boleh bawa seseorang itu ke syurga. Berdasar perkara itu, saya percaya penduduk di kawasan Permatang Pasir akan memilih calon Pas sebagai wakil rakyat mereka," katanya kepada pemberita di Institut Kemahiran Belia Negara Bukit Mertajam di sini hari ini selepas proses penamaan calon bagi pilihan raya kecil Permatang Pasir.

Kenyataan 2

Tiada nas sertai Pas masuk syurga

PUTRAJAYA 17 Ogos - Tiada nas dalam al-Quran dan hadis mensyaratkan seorang itu perlu menjadi ahli sesebuah parti sebelum dijanjikan masuk syurga.

Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria menegaskan, syurga dijanjikan Allah hanya untuk mereka yang beriman dan bertakwa kepada-Nya.

''Syurga itu hak Allah, malah belum tentu lagi mereka yang sembahyang diterima (pahalanya) sebab kena tengok dulu sembahyangnya betul atau tidak.

''Apatah lagi jika ada dakwaan kata masuk parti ini baru dijanjikan syurga, itu lagi tidak betul, jangan kita mendahului Tuhan," katanya kepada Utusan Malaysia hari ini.

miezanz: habis sapa yang boleh masuk syurga???? Memang tak ada nas yang khusus mengatakan sokong PAS boleh masuk syurga namun bagi ana yang jahil nih, sapa yang sokong perjuangan Islam pastinya dialah yang disayangi oleh Allah s.w.t. dan barang sesiapa yang menyokong pemimpin yang zalim akan mendapat kemurkaan Allah s.w.t

0 comments: