CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us

Friday, April 8, 2011

.::7 Golongan Yang Terselamat Di Padang Mahsyar::.

Dah terlalu lama tak update blog nih dgn ilmu bekalan akhirat... Maaflah kerana agak sibuk dengan dunia fotografi... Tapi InsyaAllah pada hari ini ada sedikit pengisian minda yang dapat dikongsikan...

Menjadi kebiasaan aku setiap kali hendak kembali ke pejabat selepas solat jumaat aku akan pasang Radio Mutiara FM... Walaupun pada waktu lain aku lebih selesa layan Sinar FM jer... Nak tau kenapa? Sbb time ini kat Mutiara FM akan disiarkan ceramah Agama. Kebetulan topik ceramag hari ini mmg menarik... 7 GOLONGAN YANG SELAMAT DI PADANG MAHSYAR.

Pastinya menjadi idaman setiap dari kita untuk dipermudahkan semasa dikumpulkan di Padang Mahsyar. Tiada siapa sanggup untuk berada di sana yang digambarkan matahari berada cuma sejengkal dari kepala. Namun kita masih belum terlambat untuk mencari serta menyediakan bekal bagi menghadapi hati yang tidak ada sesiapapun yang dapat menolong kita melainkan apa yang kita bawa .

Pada kesempatan ini aku nak share sikit apa yang dapat aku kumpulkan sepanjang perjalanan td moga2 dapat membantu kita jadikan panduan untuk mengumpul bekal yang akan digunakan di padang Mahsyar nanti.

semoga kita sama2 dapat muhasabah diri dan jadikan pedoman bagi menjadi kesejahteraan kita di PADANG MAHSYAR.

1.Belia-belia atau pemuda-pemuda yang hidupnya dalam keadaan ibadah kerana Allah swt.


2.Pemerintah atau pemimpin yang adil, yang melaksanakan hukum Allah swt.


3.Seorang lelaki yang hatinya sentiasa ingat kepada masjid.


4.Dua orang lelaki yang berkasih-sayang kerana Allah.


5.Seorang lelaki yang mengingati Allah ketika berseorangan dan menangis kerana takut akan Allah swt.


6.Seorang lelaki yang apabila diajak oleh seorang perempuan untuk melakukan zina dan berkata, “Sesungguhnya aku takut kepada Allah swt”.


7.Seorang lelaki yang bersedekah umpanya, bersedekah dengan tangan kanan, sedangkan tangan kiri tidak mengetahui akan hal itu kerana sedekahnya adalah kerana Allah swt.

#feel free to spread this note...

0 comments: