CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us

Monday, May 11, 2009

.::Pertemuan Yang Bermakna::.

Malam sabtu lalu ana bekesempatan bertemu semula sahabat lama ana zaman persekolahan dulu. Kebetulan dia balik ke Kuala Kangsar dan kami selalu berhubung melalui internet dia call ana ajak jumpa dan minta ana memilih lokasi. Kebetulan juga anapun balik ke Bagan Serai.

Selepas selesai solat isya, sahabat ana nih call ana tanya di mana nak jumpa. Ana beritahu dia kedai tomyam depan kilang silverstone, kemunting. Alhamdulillah tak lama menunggu di tepi jalan, sahabat ana pun sampai. Kami terus ke lokasi.

Perbualan malam tuh pada mulanya hanya perkara-perkara biasa, recall kisah-kisah silam zaman remaja di alam persekolahan. Kemudian bertukar lokasi kerana ada sahabat lain yang nak datang juga. Kami seterusnya ke Pelita Nasi Kandar di Taiping Sentral. Yang datang di situ kemudiannya sahabat ana, Kim dan Mat.

Malam tu tepat pukul 12 tgh malam isteri ana call tanya nak balik pukul berapa? Tapi kerana dah lama ana tak jumpa sahabat ana yang sorang nih ana cuma jawab pada isteri ana kejab lagi... walaupun pada hakikatnya ana sendiri belum rasa nak balik. Akhirnya selepas pukul 1 pagi Kim dan Mat minta diri nak balik, tinggallah ana dan sahabat ana sahaja yang masih bersembang.

Apabila hanya berdua kami mula bercerita pengalaman hidup dulu dan sekarang. Zaman sebelum berubah dan selepas menumui Nur Ilahi. Seronok ana bila dapat berbual dengan sahabat-sahabat ana yang suatu ketika dulu sama-sama huru-hara tapi sekarang sudah dapat apa yang sebenarnya yang dicari selama ini... Tanpa disedari kami berbual hinggan pukul 3pagi. Lalu kami sama-sama meninggalkan Pelita Nasi Kandar, Taping Sentral dengan kepuasan maklumlah kali terakhir ana berjumpa dia kira-kira 5 tahun lalu di hari perkahwinannya.

Terima kasih sahabat ana Ahmad Asri kerana sudi jumpa ana walaupun dulu (zaman persekolah) kita bukannya rapat sangat tapi atas nama persaudaraan islam kita kembali rapat. Ana bangga perubahan yang berlalu pada diri anta. Semoga kita sama-sama terus istiqamah dalam meneruskan perjalanan hidup yang singkat ini...

0 comments: